2009. május 14., csütörtök

Időbeosztás

Az első és az egyik legnehezebb, amit egy kismamának (szerintem) meg kell tanulnia a gyermeke mellett az, hogy ossza be okosan az idejét. Ezt részben nálam Luca ritmusa alakította, részben ellestem barátnőimtől már jól bevált dolgokat, egy-két dolog pedig automatikusan adta magát.
Az első két-három hónapban semmi másról nem szólt az életünk csak szopiról, büfiről, pelenkázásról, fürdetésről és jobb esetben egy kis alvásról. Úgy éreztem meghalni sem lenne időm, és ha ez mindig így lesz, akkor ebbe előbb-utóbb bele fogok őrülni. Majdnem röhögőgörcsöt kaptam, amikor egy barátnőm megkérdezte, hogy mivel telnek a napjaim és mit csinálok a holtidőkben. Örültem, ha el tudtam menni fürödni anélkül, hogy Lucc felébredjen és sírni kezdjen. Nyilván ezeket az ember az elején egy kicsit túl is aggódja, de az biztos, hogy azért ez egy kemény időszak.
Most már (lassan egy hónapja) Luca szerencsére átalussza a legtöbb éjszakát, és csak az tudja , hogy micsoda hihetetlenül jó érzés ez, aki volt már olyan helyzetben, hogy több, mit fél évig nem aludt csak mondjuk 2x3 órát éjszakánként. Vagy még annyit sem.
Mostanában reggel 6 és f7 között kelünk, és így megmarad az egész délelőtt, ami alatt Luca általában alszik 1-1,5 órát. Ez alatt szoktam megcsinálni neki a kajáját (két napra), rendbeszedem a fürdőt, konyhát, magamat, és ha marad egy kis időm olvasok. Egyébként néha magam is meglepődöm, hogy mennyi mindent el tudok végezni akár csak egy óra alatt is. Mivel mostanában (szabad) időből van a legkevesebb, ezért amikor éppen van belőle, akkor muszáj végiggondolni, hogy osszam be, és ez hatékonnyá tesz :-)) Magunknak egyébként rendelem az ebédet. Ha valamit intézni kell a városban, akkor azt általában délelőtt szoktam, mert akkor még nincsenek annyian a különböző járműveken. Magamra kötözöm Lucust és így közlekedünk. Kora délután 2 óra séta, aztán játék és kb. f7 körül fürdetem. Este vacsi, és legkésőbb 9-kor alvás. Ahhoz, hogy bírjam napközben alvás nélkül, én is korán el szoktam aludni, úgyhogy nem sokkal utána én is lefekszem, és ha nem vagyok még olyan álmos olvasok egy kicsit, de általában pár oldal után már alig bírom nyitva tartani a szemem. (így sokszor hetekig olvasok egy könyvet :-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése